Pages

Wednesday 15 August 2012

Anak Derita Bapa Diculik Lanun





KUALA LUMPUR : “Anak kedua kami mengalami demam panas yang sangat kuat disebabkan terkejut dengan berita penculikan ayah mereka dan kami sekeluarga amat bimbangkan keselamatannya yang kini berada di bawah tahanan kumpulan lanun.

“Saya sangat berharap agar dia tidak diapa-apakan dan pulang dengan selamatnya selepas hampir 10 hari ditahan oleh kumpulan lanun terbabit,” kata isteri kepada seorang rakyat Malaysia yang diculik lanun, Bibi Suntek, 42.
Bibi adalah isteri kepada juruelektrik berasal dari Sarawak, George Lipih Anak Ambo, 42, yang diculik lanun di Teluk Guinea, Perairan Nigeria pada 4 Ogos lalu selepas kapal Jascon 33 kelolaan syarikat industri hiliran dan sokongan petroleum, Sea Trucks Group diserang kumpulan terbabit.
Dalam serangan ganas terbabit, dua kelasi keselamatan warga Nigeria maut selepas dibunuh kumpulan lanun itu dan empat anak kapal termasuk George diculik.
Menurut Bibi, seluruh ahli keluarganya begitu sedih dengan berita penculikan George, namun berkeyakinan serta menaruh harapan agar dia dapat dibebaskan dengan segera. – Metro

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pelaut Malaya

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...